dilluns, 11 de gener del 2010

Problema 1: Els bombons

Fa unes setmanes vaig mostrar un joc de números. Després de pensar-hi una estona m'he plantejat que de tant en tant deixaré algun petit problema de números per entretenir els lectors.

Així doncs comencem!

A l'Alasanid li han regalat dues capses ben grosses de bombons. Des del moment en què s'obre una capsa, el fabricant recomana menjar-se'ls tots en un número determinat de dies. Per la seva banda l'Alasanid se'n menja 12 cada dia i s'acaba la primera capsa 35 dies més tard del que recomanava el fabricant. Per la segona capsa decideix anar una mica més ràpid i menjant-se'n 21 cada dia se'ls acaba 16 dies abans de la data recomanada. Si tingués una tercera capsa, quants se n'hauria de menjar cada dia per acabar-se-la en el temps recomanat??

10 comentaris:

Matgala ha dit...

Si no m'he equivocat:

S'ha de menjar 17 bombons al dia (déu n'hi do, ja s'ha de tenir estómac!!!)

A la capsa hi ha 1428 bombons, i el fabricant recomana menjar-se'ls en 84 dies.

Cal l'equació? Jeje. d= nombre de dies.

12(35+d)=21(d-16).

kika ha dit...

ara hi pensaré, però amb tants bombons, vols dir que no haurà agafat un empatx de xocolata ja després de la primera capsa? :-)

kika ha dit...

res a afegir. la matgala ho ha explicat perfectament.

Alasanid ha dit...

Matgala. Sí, té un estómac a prova de bombes! Espero que ens segueixi sorprenent amb coses d'aquestes.

Com diu la kika res a afegir, tots els números estan bé.

Ara a pensar el següent!

Gerard ha dit...

Doncs això, se m'han avançat :)

Alasanid ha dit...

Gerard. Escolta, com ho fas per inserir LaTeX al bloc? Es que n'he vist en algun dels escrits.

Gerard ha dit...

Ep! Google és la clau. Un dia que en vaig tenir necessitat vaig buscar-ho i vaig trobar això:

http://watchmath.com/vlog/?p=438

Alasanid ha dit...

Sí, Google és... Bé, és Google.

Al final he fet una mica el tafaner pel web i m'he ficat un altre script:

http://watchmath.com/vlog/?p=1244

Ja l'he provat i funciona, gràcies. Ara hauré d'aprendre una mica més de LaTeX!

Gerard ha dit...

Doncs mira, t'he copiat l'script. El servidor de google va més bé que el del watchmath.com aquest hehe.

PD: La millor manera de practicar LaTeX és fent els treballs de la universitat!

Matgala ha dit...

Gràcies, nois! A veure si me'n surto jo també de posar latex al blog :-D