divendres, 19 de juny del 2009

WolframAlpha

Fa cosa d'un mes l'empresa Wolfram Research, creada i dirigida pel físic britànic Stephen Wolfram, responsable de programes com Mathematica, portals com el Wolfram Mathworld i assessorament matemàtic a la sèrie de la CBS Numb3rs, va presentar un nou buscador que s'afegeix a la immensa llista dels que ens ajuden a trobar coses inversemblants.

El millor del nou buscador és que no és un competidor de Google, o si més no no de forma clara. Ja que les coses que fa la calculadora del Google no arriben a fer tremolar a WolframAlpha.

I es que WolfranAlpha a part de resoldre operacions matemàtiques processa la pregunta que se li introdueix i les respostes que té a la base de dades i dóna per pantalla la resposta enlloc de donar una sèrie de links que et dirigeixen a altres pàgines com faria el Google. És una mescla entre el Google i la Viquipèdia.

El problema és que només sap anglès i que encara és molt jove. De totes maneres cadascú pot trobar-lo útil per resoldre diferents coses.

Per exemple, es pot fer servir per saber a què equival una energia de 15.000 Joules, en aquest cas ens diu que és 0.88 vegades l'energia que conté 1 gram de sucre i si anem afegint zeros anirem obtenint diferents comparacions.

O també es pot fer servir per interpretar funcions matemàtiques, ja que rep l'ajuda de Mathematica. Què en diu de la funció x*sin(x)? I si li introduïm x^2/16+y^2/16+z^2/16=1 ens diu que es tracta d'una esfera.

No només això també li podem demanar per altres empreses, li introduïm Google ens en dóna informació i la cotització de les seves accions i un historial.

També podem buscar... Informació sobre noms però els registres són dels Estats Units i el nom Joan (home) allà ocupa un lloc superior al 1.000 en el rànquing.

O també poblacions. Diu que a Arenys de Mar ara estem a 28 ºC i que hi ha núvols i també podem veure una gràfica amb les temperatures dels dies que té a la base de dades.

Bé, des d'aquí us animo a entrar-hi i si sabeu una mica d'anglès us animo també a jugar-hi una mica.f

7 comentaris:

Asimetrich ha dit...

L'altre dia vaig estar-hi putinejant, perquè té certs "easter eggs". Has provat a dir-li coses com "Hello" o "Who are you?"

N'hi ha força de respostes catxondes a altres preguntes, aquí han fet un top 10:
http://mashable.com/2009/05/17/wolfram-easter-eggs/

Alasanid ha dit...

I jo que ho volia deixar per comentar-ho un altre dia... jajajaja

El que m'agrada és el "How old are you?"

Molt bons aquests "easter eggs". L'altre dia vaig llegir-ne alguna de diferent en una altra llista però no recordo d'on va sortir.

Matgala ha dit...

Ostres, i jo que l'havia conegut només matemàticament (i com en va de bé!!!) I sabia això de les brometes, però no sabia això de les accions i les temperatures.

Apa, vaig a jugar! El meu nom a Estats Units segur que és molt més comú que el teu :-P

Alasanid ha dit...

Ara hi he tornat i també hi he jugat, l'únic defecte és que quan fa càlculs amb humans no té en compte que tenim límits.

"Am I too drunk to drive?", també té resposta...

Ah, per dilluns ja tinc mig preparada una part de la resposta a algunes de les preguntes que vas fer del joc del caos.

J ha dit...

Home, no en sóc molt entusiaste d'Skynet, perdó, de Wolfram.
Tot i que pot tenir les seves utilitats, no m'agrada que sigui el programa qui decideixi la resposta correcte. Prefereixo que se'm presentin opcions i decidir jo, malgrat el risc d'equivocar-me.

Alasanid ha dit...

Skynet fa por (bona comparació, jo havia pensat més en HAL 9000) i en part estic d'acord en el que dius.

De totes maneres a vegades et dóna a escollir entre dues possibles interpretacions de la pregunta.

Però un agraeix tenir eines on-line per fer integrals...

Asimetrich ha dit...

Osti ja t'he aixafat un post? Macagun! Però va que segur que en treus més d'easter eggs. :)